epilog sebuah kehidupan

Assalamualaikum..waras? wes mangan? nangkono mangan?

Sebagai pembuka kata, dpt jugak aku luangkan mse kat cni. seronok gak kadang2 duk sorang sambil dengar lagu rock+korea hehe. baru aku prasan rupenye dah 1.58 am, pdn la ngantuk semacam..tp esok kelas pkul 11, so lek ar der..hari ni rse cm best je psl semua bnda yg perlu buat hari dpt dilaksanakn dgn baik..cme commat aku kena catch up, x phm ape2 dow..kelas pertama utk chpater 6 ari tu aku x gi, lost gilo.

haa..sblum ni aku plan nk post utk nk brief sket bnda2 yg kite perlu ambik berat dlm hidup berjiran walaupun selalunye bnda dilihat sbgai perkara yg remeh..hmm..males la mlm ni sbb ade topik yg bes nk ckp mlm ni hehe. Ape pun, nk tekankn kat cni kepada pembaca2 sekalian, pahami keadaan jiran2 agar ape yg kite lakukan x menggangu jiran2. satu lg sbagai contoh, jika kita hidup dlm satu rumah mahupun satu kawasan, semestinya kesejahteraan n keamanan yg kite mahupun, so jgn la buat ape2 yg puas hati..mari sama2 pikirkan. (cam bg ucapan la plak)

Epilog kehidupan..hmm..mmg tlalu byk dugaan dlm hidup ni..tp apepun tiap dugaan tu ade hikmahnye..mmg kite dpt lihat hikmahnye terhadap sesuatu perkare, cube lihat ingat balik dari zaman kite sekolah rendah sampai sekarang..semua yg berlaku ade sbbnye..dan aku pasti semua org dpt tau ape sbbnye bile bnda tu tjadi. Contoh, ni berdasarkn ape yg tjadi dlm hidup aku..yg paling ingat..mse aku form 1, lepas UPSR mesti semua org nk sekolah yg bes..duk asrama..nk penglaman bru. mse tu aku ade dpt tawaran kat sekolah asrama di Muadzam Shah, sekolah agama klau x silap. tp mse tu bapak aku xnk bg aku gi asmara sbb mgkin mse tu aku rse sbb bpk aku xde bajet ckup nk anta gi asrama, lgpun aku ank sulong and bru form 1..so ssh la nk lepas..aku pun manje lg mse tu hehe. aku pun orait je..xpe ar ok je duk umah..tp mmg bes pun..lg aku suke haha..pagi2 sebelum gi sekola tgk spongebob haha seronok btol mse tu..dan start dr form 1 aku simpan dlm diri, aku nk buktikan pde member2 aku yg aku pun bleh dpt sekolah yg baek cm diorang, mrsm, sbp, n ape2 lg aku pun x tau sgt, x ambik tau pun. nk maen je n lepak ngn member hehe. tp 'dendam' dlm diri sentise mmbara..hehe. dr form 1 sampai form 3 bnda tu dlm kepala aku..mse ni mmg rajin gilor..lgpun kat umah, mak aku ade hehe. tup2 pas pmr..result agak baek..so aku pun wat lek jer..last2 aku dpt ape yg aku x penah tpikir dlm hidup aku..sesuatu yg amat berbaloi utk usaha aku, sekolah yg mengajarku memikirkan tentang masyarakat sekeliling kite..bkn sje diri kite dan keluarga tp masyarakat juge bangsa kite, Melayu..seterusnye membuatkn aku lebih matang supaya memikirakn ttg agama Islam, ape sumbangan kite kpd agama n akhirnye menyuntik dlm diri aku ciri2 pemimpin..so aku percaya inilah hikmahnye atas ape yg berlaku.. bateri laptop nk abes lak..jumpe lg..akhir kata, setiap dugaan yg dtg ade hikmahnye..
2 Responses
  1. weh promote mckk k???
    apa da camtue ak pown nk pomote sek ak jgk la...


  2. 4 Says:

    luahan perasaan sseorang yg kental