#ceciter 21


Adam: Ustadz ni pehal dowh...tibe je naek angin..xhot r..eh? muke ko ni sejibik r cam rumet aku..ko watpe ni?
Rui: (senyum terukir dibibirnya sambil membetulkan tali leher) hamba tengah menikmati keindahan alam yg terbentang luas... (dgn lagak cool...tgh maen angry bird kat ipad)
Adam: smart ipad..aku suke gak game tu..game yg hot..(dduk sblh RUi) aku bkn ape..aku rse aku ni hot la..balik2 outstation je ade baju atas meja aku..balik2 je ade coklat..susa r mcm ne..xjadi r diet aku
Rui: mungkin secret admire tuan hamba yang menghadiahkan barangan tersebut utk memikat hati tuan hamba
Adam: org hot..bese r..tp xtipu..sbb tu aku tension smlm..arini penin la plak..skrg rase laen mcm plak perut ne..hot2....

Tibe2 sayup2 kedengaran suara nyaring lelaki menjerit.. tolongggg!! tolongg!! mereka kaget..tercari2 dimana sumber bunyi baru dlm industri tu..

Rui: ade pemuda diatas sana tu..atas rector hall UTT..mungkinkah satu percubaan membunuh diri?
Adam: mcm hot je laki ne..jom weih kite g amek video pastu upload you-tiup..hset aku 145 megapix kowt..VVHD

Setibanye mereka disana..kelihatan rmai org telah mengurumuni tmpt kejadian..rupenyer mogokers2 tadi..tergamam mereka melihat kejadian yg menggerunkan ini..ade yg bersorak, ade yg menangis, ade yg terduduk, tergamam, ade yg sesat..ade yg tukar ayat kat sepanduk mogok kepada "PLEASE DON'T JUMP!! Jump somewhere else please!!"

Rui: hamba dpt lihat ksedihan dimata pemuda ini. dia tidak perlu menanggung semuanya berseorangan..
Adam: HOT giler arghhh!!tpi nape die nk bnuh diri kat cni?byk lg tmpt laen leh bnuh dri..telan pil ke..terjun drpd pokok ke, terjun dlm laut ke..terjun kat dlm gua niah ke..xde r susakan org..
Rui: mungkin pemuda ini mahukan populariti, mana tidaknya, bukankah nanti akan keluar dimuka hadapan surat2 khabar kerajaan spt Berita Hairan, Putusan etc..

stlh beberape lame mengamati pemuda tersebut tibe2 kdgrn bunyi kentut..suasana kemudiannya berubah..~~~sepi~~~ tiada siapa berani bersuara..semua memerhatikan sekeliling..masing2 mengangkat2 bahu..muka innocent..masing mghrpkan bkn dirinya yg dituduh..menyedari perhatian telah teralih drpdnya, pemuda tersbut JERIT..

pemuda: CEKIDAUT!!!! (sblum terjun dan terjatuh diatas tilam yg dijumpai berdekatan..)-->pemuda trsebut mempunyai lmbang ini dibajunya

akan bersambung..kowt.
0 Responses