#ceciter 19

mereka trpkse memberi laluan kpd perarakan mogokers di UTT..ini sebhagian drpd rintihan mereka..disana sini kelihatan pemberita medteach sdg mebuat liputan

pemogok#1: hentikan2!! kami demand utk slowkan internet UTT dlu
pemogok#2: btol3..dlu susa nk bukak..skrg nk bukak e-studying pun laju je..susa r mcm ne..cane nk bg alsn kat lecturer xtau due date hntr esemen sbb xleh bukak e-studying??cane nk stop donlod muvi2 yg berlbihan?ni da week brape da ni..final da dekat..sume salah uni la ni..
pemogok#1: btol3..kite bakor je..kite...bakor je pape..
pemogok#3: btol3..rkyat Malasi ni xckup beras ke?..lori beras terbalik bknnyer nk tlg driver..tpi dok kutip beras..dlu syiling..sabo je la..mengkeme2 ni..nk kate negara ditimpa bencane, xde plak..sikap ni...sikap..bala3..
pemogok#2: yop..ko salah tmpt mogok ni..
pemogok#3: eh?ni bukan mogok "Beginikah Sikap Rakyat Malasi"?adoi..penat aku wat sepanduk

stlh mogokers beredar..adam pun meneruskan prjaanan..smbil2 tu die pun
Adam: tibe2 rse nk dgr butt dance..kara pun best gak.. (p/s: utk pngetahuan park hyo shin ngan imsujung lg best)
kedengaran lagu2 korea di tv lcd yg baru dibeli adam nk letak dlm kete..touch screen woo..mentang2 slalo outstation kerteh..
Ustadz: sedap gak lagu neh..ko slalo layan lagu ni ke??astaga..sexy ni.. (ustadz mnutup sblh matanye)..ttup2..aku xmao tgok..
Adam: ala..lek r..ustazd jgn kelip2..da ok..sekali pndg rezeki kowt..n xbaek ustadz tolak rezeki..btol x?
Shelldon: ko ni adam..ko tnjuk bnde2 mcm ni kat ustadz..da r ajak g petaling street xikhlas..mcm ni la rakyat Malasi..kat sane org menderita..kite xrase pape pun..bak kata pemimpin negara perempuan..aggap bencana yg brlaku tu satu pengajaran..pengajaran je??xke bnde ni mengingatkan kite pada tuhan?
Adam: ...
Shelldon: brhenti kat cni..destinasi aku disini..aku nk g pggil org repair kete aku..
Shelldon keluar drpd kelisa trsbut..meninggalkan ustadz dan adam tergamam..kelu sebentar seblum mereka meneruskan perjalanan..
Ustadz: sabar adam..memang da smpai mase die keluar storyline..
Adam: Ustadz ni nk kemane?meh aku hntr..
Ustadz: aku nk...eh?hanazawa rui tu..btol ke ni??
Adam: hm? mane?
Ustadz: tu..yg pegang ipad tu..

bersambung..

p/s: jom amek iktibar dan ambil tahu..
0 Responses